Χαίρετε σε όλους σας. Ξεκινάω αυτό το blog γιατί ψάχνοντας τα περί υφασμάτινων πανών μπερδεύτηκα και είπα να μοιραστώ τις εμπειρίες μου με όποιον έχει απορίες, όπως εγώ. Όλα άρχισαν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο...

Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Επιστημονική θεώρηση του...στεγνώματος

Σε αυτή την ενότητα, θα σας μιλήσω επιστημονικά.
Εγώ είμαι Χημικός.
Το διδακτορικό μου είχε τίτλο:
"Φωτοκαταλυτική επεξεργασία χρωστικών και αποβλήτων βαφείων".
Τί έκανα; κατέστρεφα οργανικούς ρυπαντές με τη χρήση ηλιακής ακτινοβολίας (είπαμε, θα μιλήσουμε επιστημονικά).

Εξηγούμαι:
Το καλοκαίρι έχετε το άγχος μην ξεχάστε τα μοσχομυριστά φρεσκοπλυμμένα ρούχα σας στον ήλιο πολύ ώρα γιατί δε θα μυρίζουν ούτε απορρυπαντικά ούτε μαλακτικά;
Ο ήλιος αποικοδομεί τις χημικές ουσίες στις οποίες οφείλεται η μαλακτική και...μυρωδική ιδιότητα των προαναφερομένων προϊόντων.
Για την ακρίβεια, αποικοδομεί και άλλα πραγματάκια που μένουν στα υφάσματα και, κυρίως, απολυμαίνει.
(Κύριε Γιάννη, καμμιά πτυχιακή με αυτό το θέμα, είναι καλή ιδέα?)

Άρα, εγώ (και μερικά σχετικά site) θεωρούν ότι το καλύτερο στέγνωμα για τις υφασμάτινες πάνες είναι στον ήλιο. Η προσωπική μου εμπειρία λέει ότι όντως κάτι μικρά υπολλείματα έφυγαν και οι πάνες ξαναέγιναν λευκές.

Εντάξει, δεν είπαμε ότι ξεπαστρεύει και τα πάντα, ούτε ότι μπορεί να αντικαταστήσει το καλό πλύσιμο. Όταν όμως λευκαντικό και μαλακτικό απαγορεύονται (λόγω φθοράς των ινών και μείωση της απορροφητικότητας) και όταν έχουμε άφθονη ποσότητα ηλιακής ακτινοβολίας στην Ελλάδα μας (έχουμε και κάτι τσάμπα και σε απεριόριστη ποσότητα σε αυτή τη χώρα), γιατί να μη την εκμεταλευτούμε;

Πάντως, γενικά, οι πιο πολλές εταιρείες  λένε ότι οι υφασμάτινες πάνες μπαίνουν στα στεγνωτήρια  και δεν μπορεί να τις αφήσεις να στεγνώσουν πάνω σε καλοριφέρ. (Ωχ, νομίζω ότι αυτό το έκανα 2 φορές.....). 
Α, απαγορεύεται το σίδερο, ειδικά σε όσες έχουν PUL και άλλα παρεμφερή..... (θα τα πούμε όλα σιγα-σιγά)

Δεν υπάρχουν σχόλια: